Cel mai important motiv pentru care vrei ca website-ul tău sa fie printre căutările din prima pagina în Google este simplul fapt ca îți dorești ca produsele sau serviciile pe care le oferi să fie vizibile pentru un număr cât mai mare de persoane care caută sau au nevoie de produse sau servicii respective.
Google, de exemplu, este motorul de căutare numărul 1 și oferă aproximativ 12 miliarde de căutări pe lună. Aproximativ 1,17 miliarde utilizatori unici îl folosesc în fiecare lună. Este motorul de căutare numărul 1 utilizat în România și în lume.
Trebuie sa știi de asemenea că 93% din toate deciziile de a cumpăra un bun sau un serviciu încep cu o căutare online.

Cheia pentru ca website-ul tău să primească trafic prin Google este de a câștiga prima pagină, deoarece site-urile de pe prima pagină obțin 91,5% din traficul Google. Cei mai mulți oameni nu se deranjează să treacă de rezultatele din prima pagină atunci când caută pe Google. În cazul în care site-ul tău este pe a doua pagină, poți obține doar 4,8% din trafic și asta împreună cu toate celelalte site-uri web din pagină 2. Începând cu pagina 3, traficul se micșorează la 1,1%.

Considerații importante

Dacă site-ul tău ajunge pe prima pagină în Google, felicitări! Dar nu culca încă pe laurii victoriei. Asta pentru că mai sunt încă multe lucruri de făcut.
Există doi factori esențiali care trebuie abordați în continuare:

1. Prezența site-ului pe prima pagină în Google contează. Dacă site-ul tău se află pe prima pagină în Google înseamnă că pagina ta se afla în top 10. Este crucial însă ca pagina ta să ajungă pe locul 1 în Google. Locul 1 în Google obține o cotă medie de 32,5% din trafic, iar locul 2 are o cotă de doar 17,6% iar locul 3 beneficiază de 11,4% din trafic. Dacă site-ul este prezent pe prima pagină însă este pe locul 10 in listările de căutare obține doar o cota mică din trafic de aproximativ 2,4%. Totuși este mai bine decât traficul de 1 % pe care l-ai primi daca ai fi pe locul 11, adică pe pagina 2 din căutările Google.

2. Importanța cuvintelor cheie pe care le utilizezi. Unele cuvinte cheie sunt mai populare decât altele, deci va trebui sa stabilești cu atenție care sunt cuvintele cheie pe care dorești sa le folosești. De exemplu, cuvântul Ionescu poate avea un volum de căutări de 10.000 pe lună, în timp ce cuvântul Popescu poate avea un volum de căutări de doar 100 pe lună. Fiind numărul 1 pentru cuvântul cheie Popescu iți aduce 32 de clicuri, dar fiind locul 11 pentru cuvântul cheie Ionescu, iți va aduce un număr de 100 de clicuri.
Fiind pe prima pagină, site-ul tău este considerat de Google ca fiind unul dintre cele mai bune pentru un anumit cuvânt cheie. Și asta trebuie să urmărești: să fii cel mai bun. Furnizând constant ceea ce caută potențialii tăi clienți va dura mult însă cu siguranță va crește șansa ca site-ul tău să ajungă primul pe Google.